30 de set. 2011



E
N
E
A
G
R
A
M
A




Enneagrama:
Consciència de si i transformació personal
Més enllà de la màscara del caràcter


L’enneagrama constitueix una experiència que et permet endinsar-te en el teu interior en un ambient serè, càlid, acollidor, i descobrir el gran valor del coneixement i de l’acceptació personal. Presenta nou tipus diferents de personalitat, entre els quals les persones participants podran identificar-se amb un. D’aquesta forma, es veurà clara la línea a seguir en la millora individual i en la millora de les relacions interpersonals i professionals així com també en la superació dels problemes, insatisfaccions personals o comportaments repetitius.
Us proposem una introducció de 4 sessions (una setmanal) per endinsar-se en el propi coneixement de la personalitat.
L’eneagrama és també un mapa de la personalitat i de l’essència que t’obre profundes intuïcions de consciència i de transformació personal. El caràcter com a comportament compulsiu i repetitiu es sustenta en la inconsciència del propi individu. La necessitat de despertar i d’estar en vela constitueix el primer pas per al descobriment de la personalitat, caràcter o eneatipus. No és suficient el diagnòstic, encara aquest és el primer pas. Podràs descobrir de manera experimental camins per millorar la teva qualitat de vida, per desactivar els bloquejos que et paralitzen, per afrontar de manera constructiva la teva pròpia existència així com, especialment, per recuperar la teva capacitat amorosa i la teva llibertat personal.

Qui va idear l’eneagrama ?:

George Ivanovich Gurdjieff, místic armeni de principis del segle XX i creador també de danses terapèutiques … Un savi. Encara és molt notable que aquest cercle de nou passions pugui gairebé superposar-se al que va dibuixar al segle XIII el nostre Ramon Llull en la seva obra magna Ars generalis…


Mai vaig imaginar que aquella trucada provocaria tants canvis en la meva vida:

- Maria, ja ho he descobert, ets un tres!, Això va ser el que em va dir la meva estimada germana, un dia de fa com a deu anys.
- De quina cosa em parles, Andrea? Un tres, de què! A on? Per què?...
- De l’Eneagrama!-. Em va contestat amb gran seguretat.
- De l’enea.. què?
- Maria, acabo de sortir de la meva classe i et van descriure exactament com ets. És impressionant!

Amb una mica de por i molta curiositat em vaig atrevir a preguntar:

- Bé, i ... com sóc?. Amb la confiança que només una germana té per dir les coses, em va dir el següent :

- Ets vanitosa, t’encanta el reconeixement dels altres, ets addicta a la feina i t’agrada ésser el centre d’atenció. Això només per obrir boca. Jo volia dir-li que no era cert, però no vaig fer res més que ficar el cap entre les espatlles i quedar-me callada. Desprès, compadint-se de la patacada que m’havia donat va continuar:

- Però no pensis, no tot és dolent, també van dir coses bones: ets molt eficient, pràctica, aconsegueixes les metes que et proposes, entre moltes altres virtuts que tens..

Al final vaig respirar més tranquil•la. Desprès, intrigada li vaig demanar que em donés més informació...

I et preguntes i jo? Jo com soc? “Aquesta indagació és una feina que hauràs de fer tu”.

Qui sóc? Per què soc així? Qué em motiva a fer el que faig? Què motiva a la gent que m’envolta? O Per què l’altre és com és?

Són les preguntes essencials en les relacions humanes. I com són tan feliços, segons siguis les nostres relacions, l’Eneragrama es torna simplement un camí que ens fa més humans, toca el més profund del nostre ésser, de la nostra essència i al donar-nos compte del que és el que ens mou, també podem trobar formes per a ser millors persones.

Puc assegurar-te que l’Eneagrama ha estat per mi una meravellosa eina de creixement personal i, el més important, m’ha servit enormement per entendre i relacionar-me millor amb les persones que estan al meu voltant. I et garanteixo, estimat lector, estimada lectora, que ho serà també per a tu.

Os proponemos una introducción para el propio conocimiento de la personalidad.

5 de Noviembre de 10 a 14h.

Precio del taller 45€


Profesora:

M.Carmen Vázquez: Terapeuta Gestalt ;l Formada en l´institut Gestalt de Barcelona. Practitioner en PNL. Formada en Psicoterapia Integrativa en el Programa SAT de Claudio Naranjo. ( Eneagrama) Facilitadora de meditació dins de la corrent Zen.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada