5 d’oct. 2016

Unes paraules…

ASSUMIR LA RESPONSABILITAT


Degut a  una manera de pensar lineal en què la majoria de nosaltres hem estat educats i a la vegada hi  tenim la ment habituada,  la  nostra ment argumenta  moltes vegades:  "Mira el que aquesta persona o aquella situació ha causat a la meva vida."

I a la vegada volem que altres persones que estan al nostre voltant  pensin o creguin que això es així i és veritat.

Però és això cert?

Si aprenem a pensar i veure la vida des de una perspectiva més sàvia, la nostra ment comença a raonar d’una altra manera: utilitzem un altre llenguatge mental que diu: “ Estic  disposat a assumir  la responsabilitat de les  experiències  que em presenta la vida com quelcom que té a veure amb mi, com a una oportunitat o repte per a la meva millora i desenvolupament, a la vegada que també estic disposat a assumir la  responsabilitat del tipus de reacció que tingui enfront aquestes experiències o  persones.”

Estic disposat a assumir la responsabilitat!!!

Si ens sentim malament davant dels fets, entenem que qui causa aquest malestar no són les persones o situacions externes sinó jo mateix. A la vegada,  entenem també que si es presenten determinats fets o situacions a les nostres vides  tenen a veure amb nosaltres, amb les nostres necessitats d’aprenentatge i desenvolupament de consciència.

Deixem de veure i de pensar en culpables i deixem de veure i pensar en desgràcies. El mapa mental canvia i el nostre pensament passa a :
“Encara no sé com fer-ho, com fer-ho per tal que  aquesta persona  o aquella situació externa no em  descentri, ni em tregui de la meva pau.”.

Llavors és quan veiem clar que tenim davant un camí per transitar, un camí que suposarà créixer en saviesa, aprenent de l’escola de la vida. 


Assumpció Salat 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada